Warning: filemtime(): stat failed for /sup/js_sup.js in /var/www/html-web/erudio.cz/sup/html_class.php on line 79
MetroNG a RozvrhNG používají strukturovaný číselník okruhů studentů. Oproti předchozí generaci rozvrhových nástrojů, kde označení a hierarchie studijních okruhů neneslo žádnou sémantickou informaci, je v novém schématu přesně určen význam jednotlivých položek. Navíc některé typy položek mohou být navázány na externí číselníky.
Pro vytvoření a úpravy číselníků okruhů slouží ve webovém modulu RozvrhNG menu Studenti / Číselníky. Každý atribut má zkratku (doporučena je kombinace 1 až 3 velkých písmen bez diakritiky a čísel) a popis (uživatelsky srozumitelný popis artibutu).
Význam jednotlivých typů atributů (písmeno za názvem se používá v definici zobrazení okruhu):
Druh (D)
Druh studia – typicky 'B' pro bakalářské, 'M' pětileté magisterské, 'N' navazující magisterské apod.
Program (P)
Studijní program - může (ale nemusí) se shodovat s akreditovaným studijním programem. Navíc zde mohou být např. virtuální studijní programy potřebné z rozvrhových důvodů, např. 'U' pro učitelství.
Ročník (R)
Typicky číslo vyjadřující ročník studia. Pro navazující druhy studia (např. navazující magisterské studium) je velmi doporučováno číslovat ročníky jako pokračování předchozího Bc studia, tj. např '4', '5'.
Obor (O)
Studijní programy mohou být děleny na studijní obory, tento číselník je možné navázat na studijní číselník akreditovaných oborů. Na vícefakultních školách dejte prosím pozor na vazbu na obor odpovídající fakulty, kódy mezi jednotlivými fakultami mohou kolidovat. Podobně jako u Programu je možné vytvářet rozvrhové obory nevázané na akreditované obory.
V případě dvouoborového studia se oborem rozumí jedna z částí dvouoborového studia, tedy typicky aprobace (např. 'BI' pro dvouoborové studium BiCh, BiMa, BiZe apod.)
Kombinace (M)
V případě dvouoborového studia jde o kombinaci otevřenou ke studiu, resp. k ní existují studenti, takže má smysl její rozvrhování a kontrola rozvrhování z pohledu studentů. Typickým příkladem jsou učitelské ('BIMA', 'CJDE') nebo jazykové obory ('ITSP', 'JPKR', ...). Kombinace musí být vyplněna vždy, je-li vyplněn obor. V případě jednoborového studia je kombinace rovna oboru.
Specializace (S)
Jemnější rozdělení oboru na podobory. Na rozdíl od paralelky bývá specializace závislé na studijních plánech nebo doporučeným průběhem studia, nejde tedy o ekvivalentní výuku.
Paralelka (A)
Paralelka odpovídá rozdělení stejné výuky pro větší počet studentů na několik ekvivalentních částí. Paralelky mohou být dále děleny na kruhy. Typické je situace např. pro první ročník, kdy zvolený obor nebo program studuje velký počet studentů. Ti mohou být rozděleny na 2-3 paralelky, kde každá paralelka má vlastní přednášku. Cvičení jsou pak rozvrhovány podle kruhů
Půlparalelka (U)
Nabízí možnost rozdělení studentů oboru dvouoborového studia bez ohledu na druhý obor se kterým své studium kombinují. Např. studenti oboru BI (tj. dvouoborového studia BiCh, BiMa, BiZe apod.) mohou být rozděleni do půlparalelek BI1, BI2, BI3, BI4 nezávisle na druhém půloboru.
Kruh (K)
Kruh by měl odpovídat evidenci studentů studijním oddělením ve studijním skupinám. Pro početné ročníky lze kruhy sdružit do paralelek.
Jazyk (J)
Studenty je možné dělit nezávisle na kruhy do jazykových skupin buď podle úrovně jazykových znalostí ('A', 'B', 'C') nebo podle zvoleného jazyka ('N', 'F', 'A').
Forma (F)
Forma studia, typicky 'P' pro prezenční (denní) a 'E' nebo 'K' pro externí nebo kombinovanou formu. Pokud je rozvrh publikován jen pro prezenční formu studia, není nutné používat.
Postup při přidávání nového okruhu